Vem är en riktig vän?

Är inne i en period då jag ifrågasätter det mesta i livet samtidigt som det händer så mycket i livet för alla mina vänner och bekanta att saker och ting skakas om. Det gör att jag gör bokslut lite här och var. Funderar över varför man är vänner, hur det känns när man träffas, om det är äkta, om det är värt någonting. Har råkat ut för ett par fall av avundsjuka den senaste tiden som gör att jag ifrågasätter hur mycket vänskapen var värd från början, fanns det överhuvudtaget någon vänskap som var äkta?

Jag tror att det är viktigt att gåra såna här självsrannsakningar ibland. Själv vill jag ha in nytt blod och nya vindar i mitt liv. Nya impulser, nya bekantskaper och många nya skratt! Känner att saker och ting går på tomgång. Det finns några som alltid kommer finnas där för mig men det finns också de som man bör ta sig en funderare över..trist men nödvändigt...

Jag vill inte tro att jag begär så mycket. Eller så är det exakt det jag gör. Jag vill bara ha någon att prata med, att skratta med, gråta, dansa, skvallra. Men det kommer...hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0