27 - en märklig ålder

Jag måste nog säga att 27 är den märkligaste åldern jag upplevt hittills. Framförallt beror det på att det varierar så mycket mellan hur livet ser ut för oss 27-åringar. Vissa pluggar fortfarande och lever ett glatt singelliv, andra har två barn och ett tredje på väg. Vissa är singlar, andra gifta osv...

Det är skönt att det är en sån variation samtidigt som när man är som jag, inne i en fundera på livet period, undrar och filosoferar kring varför livet blev och är som det blev. Hur skulle mitt liv se ut om jag fortfarande pluggade? Hur skulle det se ut om jag var tvåbarnsmamma. Båda situationerna känns främmande.

När jag tänker på det trivs jag nog rätt bra med att vara 27 och spendera söndagkvällen i soffan med sambon ätandes chokladpraliner och titta på sex and the cityfilmen tillsammans. Och ja, vi grät båda två...



Kommentarer
Postat av: Andrina, mina gömda tankar och åsikter

Man blir så suktad av bilden. Vill Ha, Vill ha, Vill ha, VILL HA

2009-09-07 @ 18:05:00
URL: http://andrinas.blogg.se/
Postat av: Anna

27 har varit min värsta ålder ever, på alla plan! Hoppas att jag på min kommande födelsedag (om 20 dagar) får den bästa födelsedagspresenten någonsin i form av att allt blir till det jag önskar som mest just nu, att kaos blir till ordning :)

2009-09-08 @ 23:54:20
URL: http://missupsidedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0