Om sanningar, dubbelmoral och schwartzwaldtårta.

För det första, jag är så sugen på schwartzwaldtårta att jag skulle kunna offra min lilltå. Marängschwizz (gillar stavningen...) hade också gått bra...Men, det blir inget sånt så det är bara att bita ihop!

För det andra förvånar dages dubbelmoral mig något vansinnigt. Under en tid har jag märkt på ett antal män att det är först när det händer deras döttrar något som de börjar tänka till och bli något av fullblodade feminister. "Det är viktigt att ni är självständiga och inte låter någon trycka ner er" säger de. Jag snelgar på dem litegrann.."Ingen man skall tala om för en vad ni ska göra" fortsätter de..nu börjar jag höja på ögonbrynet. Nu börjar det för övrigt bli riktigt intressant..."Du ska umgås med precis vem du vill och det ska inte din pojkvän lägga sig i" Nu har min mun öppnats och jag har hakan vid marken. Dubbelmoral har jag lust att skika. Jävla mansgrisar har jag lust att spraya i rosa graffitti över hela stan. Men, det är lätt att snacka när det berör ens egna barn eller hur...Vilken bra värld och fina förhållanden vi skulle ha om alla män behandlade sina kvinnor som de vill att deras döttrar skall bli behandlade...Något att fundera på.

Förvånansvärt, ja aningen. Dubbelmoral? Javisst. Något att göra åt? Nej absolut ingenting.

Men jag är inte bitter....fortsatt trevlig kväll på er....


Kommentarer
Postat av: Andrina, mina gömda tankar och åsikter

Dubbelmoral är irriterande

2009-09-06 @ 11:01:34
URL: http://andrinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0