As time goes by

Tiden rinner iväg. Dagarna går i varandra och snart är det vår. Är fortfarande inne i en period med mycket grubbel kring identitet och samhörighet. Vem är jag, vad vill jag, varför agerar jag som jag gör, varför känner jag som jag gör och framförallt vad vill jag. Kanske är det en alldeles vanlig ålderskris vad vet jag. Var det detta man kämpade för, vad händer nu, vad gör livet värt att leva? Var är min plats på jorden och vem har jag blivit?
Det känns som att valen blir allt färre och att saker och ting stelnar i cement, känns det så för alla?
 
Min plats på jorden. Smaka på den meningen. Hur vet man när man funnit den?

Snön börjar smälta och jag börjar få min vanliga vårpanik. Så många kilon att gå ner, så många centimeter att minska. Kommer ihåg när man var mindre och H&M katalogen damp ner i brevlådan. Bikinibilderna fick oss 12-åriga flickor att få panik. Skulle vi lyckas utveckla d-kupor, stl 34 och mulattbränna till sommaren? Behöver jag säga att vi brukade misslyckas med detta...?


Annars är det te i soffan som gäller. Film i sängen. Mysbrallorna på. Nästa helg väntar utgång och tjejkväll. Behöver damma av både mig själv och de höga klackarna. Tjipp!


Kommentarer
Postat av: LaLizita

Åh vad kul med utgång! Ja det kan du behöva en rejäl en ;) vart ska ni? Kramar

2010-02-28 @ 22:43:30
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0