Kontraster

Vilka kontraster livet har att erbjuda tänker jag. Här sitter jag med en Elle i den ena handen och en Time  i den andra. Ytlighet och konsumtion mot död och skräck. Jag sitter här och har avstånd till både Jennifer Aniston och Haiti.

Dagen har mest handlat om att transportera sig från en plats till en annan. Ganska händelselös, tråkig grå måndag. Ändå känner jag mig rätt nöjd när jag sitter här i min mjuka soffa med en kopp te. Ganska förväntansfull inför veckan. Och på något sätt också förväntansfull inför framtiden.

Skjuter aktivt bort alla negativa tankar. Blev både ledsen och fundersam idag när en kollega vid ett flertal tillfällen ignorerade mig. Det är så lätt att man börjar tänka negativt då, att det är mig det är fel på, att det är jag som agerat fel...men, jag tänker inte sjunka ner...tänker helt enkelt inte bry mig. Alla människor behöver inte tycka om mig, jag duger ändå.



Kommentarer
Postat av: LaLizita

Rätt inställning! Du duger ändå. Eller vi :)

2010-01-18 @ 22:08:00
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0