Hur överlever man vintern?

Vaknar upp av att hunden vill gå ut och jag känner mest för att dra täcket över huvudet. Is, snö, kyla, nariga händer och spruckna läppar. Den här vintern är så jävla trist. Om det bara ville töa lite så man slipper slira omkring på gatorna. Det är tur att vi går mot vår annars vet jag inte vart jag hade tagit vägen. Månadens elräkning gick på 7166 kr och får jag en sån till hoppar jag i älva. Nej, jag vill ha sol! Tö! Tittade igenom mitt fotoalbum igår och upptäckte underbar bilder från i höstas när jag låg och jobbade på en klippa  och allting var underbart. Som jag längtar! Under tiden ska jag fortsätta smörja in min vintertorra kropp i kroppssmör, titta på bilder av vackra blommor och sova med varma vetekuddar.

Vad gör ni för att överleva vintern?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0