Akta dig för bitchblicken!



bild från GP

Gårdagens göteborgsposten pryddes framsidan av en sk bitchblick. Det är tydligen ett nytt fenomen enligt gp, att ungdomar blänger på varandra, blir förbannade på varandra och börjar slåss och - rättfärdigar detta med "men hon gav mig en bitchblick!". Att bitchblicka är alltså att titta snett på någon, att glo på fel sätt. Vilken vidrig värld vi lever i när vi rättfärdigar våld med att någon tittar snett på oss. Det är många som har tittat både konstigt och snett på mig men inte fan slår jag dem för det. Tydligen är det här fenomenet störst bland tjejer (hur man nu kan veta det, mörkertalet är väl gigantiskt...!) Jag tror att det här i grund och botten handlar om dålig självkänsla, om man är trygg i sig själv och är säger på vem man är blir man inte provocerad av bitchblickar, älskar du dig själv är det inga blickar i världen som kan få dig att slå en annan människa. Så, mer kärlek, mer tro på er själva och ödmjukhet. Ska det vara så jävla svårt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0